Batu Buah Pinggang - Gunakan ini Laman Menyembuhkan Asli dan mentertawakan mereka!

Batu Buah Pinggang - Gunakan ini Laman Menyembuhkan Asli dan mentertawakan mereka!

Batu karang adalah masalah yang agak biasa tetapi boleh dirawat menggunakan beberapa penawar rumah semula jadi yang ringkas.

Batu-batu yang dihasilkan daripada bahan-bahan yang biasanya ditemui dalam air kencing iaitu: fosforus, asid urik, asid oksalik dan kalsium. Ketekalan batu karang pelbagai pilihan dari cekal dan berpasir untuk batu-suka. Mereka amat menyakitkan dan orang-orang yang mempunyai mereka sering mengatakan bahawa ia adalah kesakitan yang paling teruk yang pernah mereka alami.

Orang ramai semakin menghidap batu karang. Sebab untuk ini adalah bahawa kebanyakan orang mempunyai tabiat yang tidak sihat dalam diet mereka yang membuat batu karang lebih cenderung untuk berlaku.

Tetapi mujurlah mereka boleh dibubarkan apabila mereka didiagnosis awal.

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa cara yang paling berkesan untuk merawat batu karang adalah untuk mengusir mereka keluar. Ini boleh dilakukan dengan menggunakan ubat rumah semula jadi yang mudah tetapi berkesan.

Minum teh adalah salah satu cara yang terbaik untuk mengusir mereka keluar dan telah digunakan selama berabad-abad sebagai ubat semula jadi.

Antara teh paling popular digunakan adalah mereka yang datang dari herba Cina seperti padang rumput manis, daun pisang, Joe-Pye rumpai dan sarsaparilla. Ini teh semua manfaat dalam melarutkan batu karang kerana ia mengandungi bahan-bahan semula jadi yang membantu dalam menghapuskan asid urik yang berlebihan dari badan.

Herba lain seperti daun yarrow, akar keladi liar, jagung sutera, akar semacam bunga, dan kulit kayu kejang, boleh digabungkan dengan herba yang lain yang disebutkan sebelum ini untuk membubarkan batu semula jadi dan cepat. Mereka perlu dibancuh untuk sekurang-kurangnya 5 minit dalam air mendidih untuk memastikan keberkesanannya.

Satu lagi ubat rumah semula jadi untuk batu karang adalah kacang Perancis. Seorang doktor dari Jerman adalah yang pertama untuk mencari rawatan ini berkesan. Dia menyediakan penyelesaian dari kacang dengan mengeluarkan biji dari buah, kemudian meletakkan keping dalam buah dan meletakkan segelintir mereka dalam gelen air yang telah masak perlahan-lahan selama 4 jam.

Cecair itu kemudian tegang melalui kain kasa halus dan kemudian disejukkan selama 6 hingga 8 jam. Kemudian cecair telah ditapis lagi melalui bahagian yang berasingan kain kasa tanpa kacau. Dia memberikan ini kepada pesakitnya setiap dua jam sepanjang hari untuk satu hari, dan kemudian mencadangkan kepada dimakan 3 atau 4 kali seminggu.

Beliau mendapati bahawa penyelesaian ini hanya berkesan jika ia adalah kurang daripada 24 jam lama. Kemudian kumpulan baru telah dibuat.

Berikut adalah 3 lagi penawar rumah semula jadi untuk batu karang yang telah terbukti berkesan:

- Minum 8 gelas air tawar untuk mengepam keluar bahan buangan di dalam buah pinggang anda

- Air minuman yang bercampur dengan jus lemon segar untuk mencegah pembentukan atau pertumbuhan batu-batu

- Makanan had yang tinggi dengan kalsium dan garam kerana ini adalah punca utama pembentukan batu

- Melakukan senaman fizikal yang kerap adalah sangat bermanfaat kerana gaya hidup yang tidak aktif boleh membawa kepada pembentukan batu

Tidak ada komentar:

Posting Komentar