Merawat Demam kanak holistik

Merawat Demam kanak holistik

Demam pada kanak-kanak sememangnya normal, semula jadi dan harus dibiarkan sahaja. Biar saya jelaskan.

Bayi tidak mempunyai sistem imun. Sebaliknya mereka mempunyai apa yang dipanggil imuniti pasif yang mereka dapat daripada susu ibu mereka. Apabila mereka bercerai susu, maka sistem imun mereka perlu mula belajar tali untuk menjadi senjata yang berkesan terhadap patogen cuba untuk menyerang.

Ini hanya boleh dicapai daripada amalan. Ia bukan automatik. Ia perlu dipelajari. Dan semua orang tahu bahawa apabila kita belajar, kita melakukan kesilapan. Belajar menunggang basikal termasuk banyak jatuh pada peringkat awal. Sistem imun adalah tidak berbeza.

Jadi demam pada kanak-kanak adalah sesuatu yang digalakkan dan dibenarkan berlaku secara semula jadi. Jika boleh, tanpa sebarang rawatan. Jika kanak-kanak itu dibenarkan untuk pergi melalui proses demam, maka sistem imun mereka akan belajar satu pengajaran yang besar. Kesihatan mereka akan melompat ke hadapan.

Dengan menggunakan apa-apa bentuk ubat-ubatan, ia mungkin bahawa tanda-tanda akan ditindas, jadi sistem imun menjadi lemah. Walaupun analgaesics akan melakukan ini.

Walau bagaimanapun, demam juga perlu dipantau, kerana ia boleh maju ke dalam sesuatu yang tidak memerlukan rawatan. Jadi, selain daripada membenarkan, menonton juga. Dan mempunyai pelan B yang siap sedia.

Jenis-jenis demam yang boleh maju dengan cepat ke dalam sesuatu yang tidak memerlukan bantuan adalah di bawah bidang perubatan Belladonna homeopati dalam tindakan.

Seperti semua ubat homeopati, anda perlu berupaya untuk menyesuaikan gambar gejala kanak-kanak itu ke dalam itu ubat penyembuhan.

Gejala Belladonna termasuk:

suhu yang tinggi atau meningkat
haba sengit bahagian yang terjejas atau badan
murid diluaskan
semakin teruk bagi gerakan atau gemuruh
lebih teruk di sekitar pertengahan petang
Jenis kepanasan demam, yang begitu mendapat manfaat dengan Belladonna, boleh merosot ke arah keadaan yang lebih serius, seperti sawan.

Ia diterima secara umum bahawa apabila suhu mencapai 40 darjah C (104 darjah F), beberapa tindakan diperlukan.

Untuk rekod, jika anda boleh, membenarkan demam pada kanak-kanak untuk bekerja sendiri keluar. Jika anda perlu mengambil tindakan, penggunaan ubat-ubatan homeopati tidak akan mengganggu pembelajaran imun kanak-kanak, atau menyekat gejala.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar