Chakra & Crystal Healing - Root Kerja Chakra

Chakra & Crystal Healing - Root Kerja Chakra

Terdapat banyak kegunaan yang berbeza untuk penyembuhan kristal, terutamanya apabila berkaitan dengan chakra anda. Anda boleh menggunakannya untuk pembersihan, penyembuhan, mengeluarkan tersumbat, tenaga, dan banyak lagi. Ini beberapa artikel yang akan datang masing-masing akan berada di salah satu daripada 7 chakra utama anda dan yang kristal yang terbaik untuk digunakan bagi setiap satu. Setiap titik chakra, dan juga chakra kecil, tahap aura dan tan penyakit biasa juga dibincangkan dalam Crystal Healing Praktikal 555 Tips & Teknik.

Mari kita mulakan dengan Chakra Root anda. Yang ini terletak di pangkal tulang belakang anda dan biasanya dilambangkan oleh warna merah. Ini pusat chakra yang diketahui umum untuk kegunaan praktikal atau kemahiran dan kebolehan, motivasi, perlindungan, terus hidup, pergerakan, dan penggunaan hidup.

Kristal sesuai untuk titik chakra ini secara amnya merah yang berasaskan, tetapi juga boleh memasukkan orang lain seperti batu hitam dan berwarna-warni untuk tujuan penyembuhan. Orang-orang yang paling biasa digunakan pada titik chakra ini adalah: Ruby, hitam atau merah Lodestone, Garnet, Red Jasper. Anda boleh menggunakan kristal lain pada ketika ini juga, seperti Obsidian, Tourmaline, dan berasap kuarza. Mereka adalah sebagai penggunaan yang lebih baik di tempat-chakra lain, tetapi masih boleh berkesan apabila bekerja dengan chakra akar anda.

Untuk mengeluarkan chakra tersumbat pada ketika ini, memegang Lodestone dalam 4 inci kawasan cakra akar dan berubah mengikut arah jam untuk membuang tersumbat. Ingat untuk membersihkan kristal teliti selepas itu untuk mengeluarkan sebarang pembentukan bertenaga yang telah terkumpul pada kristal.

Anda aliran tenaga yang lebih bertenaga, berbaring dan meletakkan dua kristal Red Jasper, satu pada setiap sisi titik chakra anda dan satu di kawasan yang selama 15 minit. Ini akan meningkatkan tenaga untuk aliran yang lebih kuat dan juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar