Diet Budwig - A Biografi Dr Johanna Budwig

Diet Budwig - A Biografi Dr Johanna Budwig

Dr Johanna Budwig adalah salah satu daripada biokimia yang paling penting di Jerman yang diingati kebanyakannya untuk penemuan yang luar biasa beliau menguatkuasakan bahawa diet yang terhadap beberapa penyakit yang serius termasuk kanser. Diet Budwig, yang dia dicipta untuk membantu untuk memerangi dan merawat kanser pada pesakit, adalah kemuncak bernilai kerjaya keseluruhan terhadap kerja.

Kerja-kerja beliau dengan pesakit kanser membawa beliau untuk menjadi diakui sebagai salah seorang penyelidik kanser utama di Eropah. Kerja-kerja beliau begitu dihormati bahawa dia telah pun dicalonkan untuk Hadiah Nobel sebanyak tujuh kali. Beliau menghabiskan sebahagian besar dalam hidupnya cuba untuk membantu pesakit kanser dan mereka yang menghidap penyakit yang dahsyat lain, dan dia berjaya mencapai kejayaan luar biasa dengan program rawatan semula jadi beliau.

Sebelum Diet Budwig

Dr Budwig dilahirkan pada tahun 1908, dan meninggal dunia pada usia 95 akibat terjatuh. Sebelum penemuan beliau ke dalam kesan bahawa diet boleh ada di badan, dia adalah seorang ahli biokimia terkemuka yang dihormati oleh rakan-rakan beliau. Beliau telah memegang PhD dalam Sains Semula jadi, doktor falsafah dalam bidang fizik dan merupakan ahli farmakologi yang berkelayakan dan ahli kimia. Beliau juga merupakan ketua perunding pakar untuk ubat-ubatan dan lemak di Institut Persekutuan bagi penyelidikan Lemak.

Dr Budwig adalah seorang pakar dalam peranan yang dimainkan lemak dalam diet. Walaupun kami kini kebanyakannya sedar lemak yang baik dan buruk dan betapa pentingnya mereka, Dr Budwig telah membuat penemuan ini lama sebelum ia menjadi pengetahuan diterima. Beliau juga memberi syarahan mengenai kepentingan bahawa asid lemak perlu diadakan dalam diet moden lebih 40 tahun yang lalu.

Selain itu, beliau adalah seorang pengarang yang diterbitkan. Beliau menulis terutamanya kepada penemuan beliau dengan lemak dan penawar semula jadi untuk kanser, dan menerbitkan buku-buku seperti 'Minyak Protein Diet Cookbook' dan 'Kanser - Masalah dan Penyelesaian' yang telah diterjemahkan ke dalam bahasa Inggeris.

Penemuan Penting

Ia adalah penyelidikan Dr Budwig ini sekitar jenis lemak yang merupakan pencetus untuk penyelidikan beliau ke dalam penawar untuk kanser. Yang paling penting, Dr Budwig menyedari masalah yang serius dengan diet moden. Iaitu, bahawa ia terdiri daripada kuantiti besar lebih-diproses makanan yang mengandungi paras yang tinggi lemak hidrogenasi. Menurut Dr Budwig, ini dan kekurangan asid lemak dalam diet berkemungkinan menjadi salah satu punca utama penyakit serius di negara membangun.

Hasil daripada kajian ini dan penemuan ke dalam kehadiran lemak dalam diet moden, Dr Budwig menetapkan tentang penyelidikan bagaimana ini boleh memberi kesan kepada pesakit kanser dan penghidap penyakit serius yang lain. Dia pasti bahawa bukan sahaja boleh diet membantu orang ramai untuk mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat, tetapi ia secara aktif boleh membantu untuk merawat mereka yang menghidap penyakit. Sekarang semua dia hanya perlu membuktikan teori beliau.

Penyelidikan Utama

Jadi memulakan penyelidikan Dr Budwig ke dalam pesakit kanser dalam usaha beliau untuk mengetahui apa yang membuat mereka sakit dan bagaimana ia boleh berpotensi sembuh. Majoriti penyelidikan beliau telah dibuat ke dalam darah pesakit kanser. Dia dianalisis ini kerana dia pasti bahawa ia diadakan rahsia untuk idea-idea beliau sekitar penawar yang berpotensi untuk kanser.

Selepas bertahun-tahun penyelidikan, dia telah membuat beberapa penemuan penting ke dalam darah pesakit kanser dan bagaimana ia berbeza daripada yang orang yang sihat. Penemuan utama dia membuat adalah bahawa darah pesakit kanser tidak mempunyai tahap yang sama lipoprotein, phospatides, hemoglobin dan Omega 3 seperti yang terdapat di dalam darah orang yang sihat.

Di samping itu, dia mendapati bahawa pesakit kanser mempunyai bahan yang berwarna kuning kehijauan yang pelik dalam darah mereka bahawa dia tidak dapat mencari di dalam darah orang yang sihat. Dia menyedari bahawa menyingkirkan bahan ini adalah kunci kepada pemulihan pesakit kanser. Dan ia adalah melalui diet pesakit bahawa dia berkeras proses boleh berlaku, membenarkan beliau untuk menterbalikkan proses.

Rawatan Bermula

Dr Budwig datang dengan program rawatan yang berasaskan tidak lebih daripada memberi pesakit diet berdasarkan dua bahan mudah: minyak flaxseed dan quark. Dalam kombinasi dengan bahan-bahan ini, pesakit juga perlu mengikuti diet percuma ketat banyak jenis makanan yang tidak sihat, untuk mendapatkan di luar di udara segar dan mengambil senaman ringan, dan akan terdedah kepada banyak cahaya matahari.

Minyak flaxseed telah dipilih oleh Dr Budwig kerana ia mengandungi tahap yang sangat tinggi Omega 3, dan juga yang mudah diterima oleh majoriti rakyat. Quark, bahan yang sama dengan keju kotej, telah dipilih untuk tahap yang tinggi protein sulfurated. Kedua-dua mereka diperlukan dalam kombinasi untuk membantu penyerapan minyak flaxseed ke dalam badan.

Keputusan Segera

Hampir serta-merta, penambahbaikan telah disaksikan pada pesakit perbicaraan. Selepas hanya tiga bulan, pesakit beliau mula bertambah baik dalam kesihatan dan kekuatan, dan bahan yang pelik dalam darah mereka mula hilang pada masa yang sama dengan nutrien mula naik. Dr Budwig telah menemui penawar beliau untuk kanser, dan mula membuat butiran Diet Budwig sedia ada.

Perbezaan pendapat

Tetapi protokol beliau tidak disambut oleh semua orang. Industri kanser tidak menerima keputusan beliau, dan Jawatankuasa Pusat Penyelidikan Kanser akhirnya mengambil beliau ke mahkamah berhubung tuntutan beliau. Walau bagaimanapun, kes itu dibuang berikut penerimaan bahawa penemuan beliau telah disokong oleh penyelidikan yang kukuh dan keputusan. Dia terperangkap dengan kepercayaan beliau bahawa kanser boleh memang dicegah dan juga disembuhkan melalui pemakanan sahaja, selagi diet yang ketat telah dipatuhi.

Diet Budwig masih tidak diterima oleh masyarakat perubatan secara keseluruhan. Walau bagaimanapun, ramai yang menerima bahawa Dr Budwig membuat beberapa penemuan yang luar biasa sepanjang hayat mereka, dan yang berharap pada masa penemuannya akan menjadi lebih diterima secara meluas supaya lebih ramai orang boleh menemui manfaat diet revolusioner beliau.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar