Membuat Keputusan Smart Tentang Natural Therapies

Membuat Keputusan Smart Tentang Natural Therapies

Apabila anda membuat keputusan mengenai kesihatan anda, anda tidak mempunyai pilihan tetapi untuk melakukan segala-galanya dalam kuasa anda untuk bertindak dengan bijak. Pertaruhan adalah terlalu tinggi untuk membuat pertimbangan angkuh atau untuk beroperasi pada naluri. Anda perlu dimaklumkan dan bertindak dengan bijak. Yang benar dalam semua bidang kesejahteraan, tetapi ia adalah satu keutamaan khususnya apabila digunakan untuk terapi semula jadi.

Ini kerana anda beroperasi tanpa jaringan keselamatan yang lebih ketat ditenun yang wujud untuk terapi perubatan arus perdana. Doktor dan "perubatan establishment" adalah tertakluk kepada pelbagai peraturan-peraturan. Amalan mereka ditadbir dan ubat-ubatan yang mereka mengetepikan dijelaskan melalui ujian yang ketara oleh agensi-agensi kawal selia. Anda perlu menjadi pengguna yang bijak dalam situasi ini, tetapi anda boleh berbuat demikian dengan latar belakang yang menyediakan beberapa tahap perlindungan pengguna.

Apabila anda berurusan dengan terapi semula jadi, anda bekerja tanpa bersih. Agensi-agensi kerajaan yang preskripsi mata pelajaran dan juga banyak over-the-kaunter ubat-ubatan untuk ujian meluas tidak menilai ubat semula jadi. Pengamal terapi semula jadi tidak ketat dilesenkan seperti doktor perubatan. Mereka tidak mempunyai keperluan pendidikan minimum, tidak perlu untuk melibatkan diri dalam pendidikan berterusan dan tidak tertakluk kepada jenis keperluan pelesenan yang ketat digunakan untuk doktor.

Terapi semula jadi boleh menawarkan potensi yang amat besar. Banyak orang melaporkan mengalami perputaran menakjubkan apabila melawan pelbagai masalah perubatan dan menyifatkan kejayaan mereka dengan teknik semula jadi. Malah mereka dalam penubuhan perubatan mula meluaskan pengalaman mereka, menyedari potensi dan kuasa beberapa penyelesaian semula jadi untuk pelbagai jenis penyakit.

Namun ada kesempatan dan individu sesat dalam dunia kesihatan semula jadi yang akan membuat janji-janji besar tanpa keupayaan untuk menyokong pendapat mereka. Mereka berjanji keputusan tetapi menyampaikan hanya kekecewaan. Dalam beberapa kes, ubat semula jadi mereka sebenarnya boleh mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan.

Jadi, bagaimana anda boleh menjadi seorang pengguna yang bijak? Ia bermula dengan komitmen untuk mengumpul dan menilai maklumat yang berkualiti dan data. Tidak berasa selesa dengan idea semata-mata atas dasar maklumat yang diberikan oleh orang yang menjualnya. Lihat untuk penilaian pihak ketiga objektif terapi yang dipertimbangkan. Menyiasat penemuan dalam jurnal akademik dan saintifik yang serius di mana tuntutan alamiah sering tidak berlesen diuji dalam dikawal dengan teliti, berulang, eksperimen double-blind. Carilah maklumat dan penjelasan terapi tidak berat sebelah. Jangan berpuas hati dengan bahan-bahan pengiklanan semata-mata dan laporan anekdot.

Terapi semula jadi boleh melakukan perkara-perkara yang indah. Tidak ada keraguan mengenai potensi luar biasa mereka. Malangnya, terdapat juga ada keraguan bahawa dunia ini hampir tidak terkawal penyelesaian kesihatan semula jadi mempunyai lebih daripada bahagian yang wajar daripada penipu, pencuri dan yang berniat (tetapi kurang maklumat) amatur. Menyimpan bahawa dalam fikiran kerana anda menyiasat terapi semula jadi untuk memperbaiki kehidupan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar